Zsírvesztés oxigén

Areob edzés/hatékony zsírégetés

Mi is az afterburn effect azaz a "késleltetett" zsírégető hatás, milyen edzéssel tudod elérni, és miért olyan hatásos?

Az aerob és az anaerob jelentése A mostani cikkben megtudhatjátok, hogy pontosan mi is a különbség az anaerob és aerob munkavégzés, -testmozgás között. A zsírvesztés oxigén kétfajta anyagcsere folyamat működik; aerob és anaerob. Más szóval ez azt jelenti, hogy testünk két különböző módon jut hozzá a mozgáshoz szükséges energiához. Az anyagcsere-folyamatokat értelmezhetjük a szervezet szintjén táplálkozás, légzés, kiválasztásilletve sejtszinten sejtek transzportfolyamatai, sejtlégzés, fehérjeszintézis stb. Aerob edzés: Aerob edzés során a testmozgáshoz-izmokhoz szükséges energia előállítása nagy mennyiségű oxigén felhasználásával történik.

Hogy mi is ez pontosan, milyen edzéssel zsírvesztés oxigén elérni, és miért olyan hatásos, arról ebben az írásomban olvashatsz részletesebben. Mi az utózsírégető hatás? Az afterburn effect tudományosabb neve EPOC, azaz excess post-exercise oxygen consumption, ami edzés utáni emelkedett oxigén fogyasztást jelent.

zsírvesztés oxigén samsung test karcsú

Pontosabban azt, hogy edzés után van egy bizonyos oxigénadósságunk, amit úgy pótol a szervezet, hogy ilyenkor jóval több oxigént vesz fel, mint egyébként. Edzés alatt a testben a belső környezeti egyensúly felborul és ennek helyreállítása igencsak energiaigényes folyamat: a szervezetnek regenerálódnia kell, vissza kell állnia a nyugalmi pulzusra, légzésre, testhőre, el kell szállítania a bomlástermékeket, stb. Mindez már nyugalomban történik, amikor elsődleges energiaforrásunk a zsír.

Ezt nevezzük utólagos zsírégetésnek.

Először is aerob sportot kell választanunk, mert zsírégetés csak aerob úton valósulhat meg. Az olyan sportmozgást tekinthetjük aerobnak, ahol az energialeadás oxigén jelenlétében történik. Egyszerűbben szólva a légzéssel felvett oxigén eljut az izomsejtekhez, segíti őket a […] Ahhoz, hogy a szervezetünket rákényszerítsük arra, hogy a zsírraktáraiból fedezze a mozgáshoz szükséges energiát, számos kritériumnak eleget kell zsírvesztés oxigén. Egyszerűbben szólva a légzéssel felvett oxigén eljut az izomsejtekhez, segíti őket a mozgás kivitelezésében.

A folyamat edzés után hosszú órákig eltart és ez az az időszak, amikor a zsírégetés a leghatékonyabb. Mi történik a folyamat során?

zsírvesztés oxigén fogysz azzal, hogy nem alszol

Az anyagcserénk felgyorsul, tehát jóval több kalóriát égetünk az edzés utáni pihenőidőszakban, zsírvesztés oxigén alap esetben. Ez több kalóriát hozzáad a napi kalóriaégetéshez, plusz még ott vannak az edzés alatt elégetett kalóriák.

Milyen edzésekkel érhető zsírvesztés oxigén a hatás? Az, hogy az utólagos zsírégetési folyamat mennyire lesz sikeres, elsősorban az edzésünk intenzitásától és időtartamától függ.

Minél hosszabb és intenzívebb volt az edzés, annál tovább tart majd az azt követő zsírégetés is. Ez persze nem jelenti azt, hogy órán át as pulzussal kell dolgoznunk, mert egyrészt azt nem is bírnánk, másrészt akkor már glukoneogenezis lépne fel, tehát az izmainkat felépítő aminosavakat bontanánk, harmadrészt pedig rövid idő alatt túledzettséghez vezetne.

Négy hatalmas tévhit az edzésről és a fogyásról, amiről jó, ha tudsz

Az oxigénadósság, és így az afterburn effect az anaerob edzések után jóval magasabb. Ilyenek a HIIT, azaz magas zsírvesztés oxigén intervallum edzések, melyek során a szervezet fő energiaforrása a szénhidrát.

zsírvesztés oxigén fogyás 170 font

Igaz, hogy ekkor arányaiban kevesebb zsírt égetünk, mint egy monoton aerob edzés alatt, azonban egyrészt a magas pulzus miatt több kalóriát tudunk elégetni egységnyi idő alatt, másrészt az edzés utáni zsírégető hatás miatt sokkal hatékonyabb ez a fajta edzés.

A vér oxigénszintjének helyreállításához.

Garantált fogyás | Zsírégető kardió edzéssel

Segíti a fehérjék beépülését az edzés alatt igénybe vett izomszövetekbe. A testhőmérséklet visszaállításához.

zsírvesztés oxigén kompressziós ruhák és fogyás

Az az edzés, amihez sok oxigénre van szükség, több kalóriát is éget: Egy liter oxigén felhasználásához nagyjából 5 kcal-ra van szükség. Ez azt jelenti, hogy ha oxigénigényes azaz jó intenzív edzést végzünk, sőt utána nagy az oxigénadósságunk is, több kalóriát fogunk égetni.

Aerob-Anaerob edzés

Fogyás dr turnersville nj köredzés és a nagy súlyos erősítő edzés rövid pihenőkkel anaerob edzések, így jelentős utóégető hatásuk zsírvesztés oxigén. Ilyenek: A súlyzós edzés összetett, több ízületet igénybe vevő alapgyakorlatokkal, mint pl.

zsírvesztés oxigén cellucor zsírégető clk

Egy köredzés, ami az alsó- és felsőtest gyakorlatokat váltogatja. Nagy súlyokkal történő edzés.

Az edzés és a zsírégetés

Rövid pihenőkkel történő edzés. A HIIT a leghatékonyabb edzés az utózsírégető hatás szempontjából! Említettem, hogy minél intenzívebb és minél hosszabb egy edzés, annál nagyobb lesz az afterburn effect.

  • Garantált fogyás Zsírégető kardió edzéssel Garantált fogyás Zsírégető kardió edzéssel Kép nagyítása Amennyiben gyorsan és biztosan akarunk megszabadulni a ránk rakódott súlyfeleslegtől, a legjobb megoldás a zsírégető kardió edzés.
  • Zsírégető zóna: mennyi igaz a népszerű edzéselvből? - Dívány
  • Zsírégető kardió edzés | Biztos fogyás

Na, most nagy intenzitást hosszú ideig nem tudunk fenntartani, max. Más a helyzet, ha ezeket az intenzív szakaszokat pihenőidőkkel váltogatjuk.

10 zsírégető mozgásforma

Az oxigénadósságra nagyobb hatással van az intenzitás, mint az időtartam. Tehát a rövid, de kemény edzés hatásosabb, mint a hosszú, de kevésbé intenzív. Hogyan használd ki az afterburn effect előnyeit?

zsírvesztés oxigén fogyás hétvégi visszavonulás

Ha teljesen kezdő vagy, akkor az intenzív kardió és a HIIT edzés egyelőre nem ajánlott, azonban a súlyzós edzésekkel, köredzésekkel már te is el tudod érni, hogy az anyagcseréd gyorsabbá váljon és könnyebben zsírvesztés oxigén. Mellé iktass be heti alkalom aerob edzést.

Zsírégető zóna: mennyi igaz a népszerű edzéselvből?

Ezt néhány hét után fokozatosan felválthatod majd intervallum edzésekkel. Ha haladó vagy a legjobb, ha súlyzós edzést végzel és mellette vagy intervallum kardiót csinálsz, vagy az edzések végére beillesztesz egy rövid, de nagyon intenzív, pörgős gyakorlatsort, ami után csak úgy kapkodsz a levegő után, pl. Tudnod kell azonban, hogy az utózsírégető hatás sem mindenható, így ha az étkezésed nincs rendben, nem fogsz lefogyni akkor sem, ha a legbrutálisabb crossfit gyakorlatsorokat nyomod heti 5 alkalommal Nem tudsz annyi kalóriát elégetni zsírvesztés oxigén és még a felpörgött anyacseréddel se, amennyit ne tudnál egykönnyen megenni.

Viszont, ha többet eszel egy nap, mint amennyit elégettél, akkor nem fogyni, hanem hízni fogsz. Ezért a kulcs az enyhe kalóriadeficit nem a koplalás!

További a témáról