Fogyás a menstruáció előtt és után

fogyás a menstruáció előtt és után

fogyás a menstruáció előtt és után

A hormonok játéka Ösztrogénszintünk változása is hozzájárul a súlynövekedéshez: ennek a hormonnak a szintje a menstruáció nk előtt megemelkedik, fokozva szervezetünk vízvisszatartását. Tehát előfordulhat, hogy a mérleg akár két kilóval is többet mutat alattunk, de vigasztaljuk magunkat azzal, hogy ez csak víz — ráadásul ha ismét normalizálódik az ösztrogénszint, ez a folyadék ahogy jött, úgy megy.

Kívánósan A legtöbben ilyenkor hajlamosak vagyunk megkívánni a csokit, fánkot, cukorkát, chips et — meg még számos, egészségesnek távolról sem nevezhető ételt-italt.

Fogyás utáni menstruációs zavarok

Ezek a túl cukros vagy túl sós finomságok is hozzájárulnak ahhoz, hogy testünk vizet tartson vissza, és tádám: ha mérlegre állunk, máris ott az az egy-két pluszkiló! Edzésre elindulni?

2. „Úristen, híztam egy kilót!”

Na még mit nem! Azonban nemcsak azért érdemes mégis mozogni egy kicsit, mert a sport hatására testünk endorfin t termel, ezáltal jobb lesz a kedvünk, hanem azért is, mert fokozzuk az izzadást, ezáltal gyorsabban és hatékonyabban szabadulhatunk meg a felesleges víztől.

fogyás a menstruáció előtt és után

Még egy kávé — inkább ne Az előző pontban már említettük, hogy fogyás a menstruáció előtt és után menstruáció alatt fáradtabbnak érezzük magunkat, ami sokak számára egyenes út még egy két, három… kávéhoz. Ez viszont nem jó ötlet, mert a túlzott koffeinfogyasztás fokozza a puffadást és a kellemetlen teltségérzést. Ha nagyon álmos vagy, és úgy érzed, már nem tudsz koncentrálni a napi feladataidra, akkor mozogj inkább egy kicsit.

fogyás a menstruáció előtt és után

Végezz néhány, az irodában is kivitelezhető tornagyakorlatot, vagy ha lehet, sétálj egyet kint, a levegőn. Ettől biztosan felfrissülsz majd!

fogyás a menstruáció előtt és után

Fotó: RF.

További a témáról